Warning: mysqli_num_fields() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/fight1/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 3182
Zimska preporuka: Sauna – čišćenje organizma od smeća | Fight Site

Zimska preporuka: Sauna – čišćenje organizma od smeća

FitnessIZDVOJENA VIJEST 02.12.2012 14:36h Autor:

Finska sauna

Iako kalendarski još nije počela, čini se da su temperature počele izgledati sve više zimskima, a i prvi snijeg zabijelio je gorske krajeve. Prikladno tome, i hrana na našem tanjuru postaje sve "jača" odnosno kalorijski sve bogatija. Istovremeno, hladnoće nas prisiljavaju da sve manje vremena provodimo na otvorenom, pa se i sve manje krećemo. Iz svega navedenoga, lako je zaključiti da se tijekom zime u organizmu nakupljaju mnogi otrovi koje organizam inače izbacuje znojenjem.

No, postoji rješenje, a ono se zove – Sauna! Iako je kod nas kultura odlazaka u saunu u začecima (za razliku od primjerice nordijskih zemalja), ipak je pohvalno otvaranje sve većeg broja wellness centara s ponudom različitih tipova sauna. Po preporuci prijatelja, prije nekoliko dana sam posjetila wellness centar sesvetskog hotela Phoenix i osjećaj nakon saune koji želim podijeliti s vama jest: pročišćenost organizma, čista i mekana koža i olakšano disanje nakon prošlotjedne prehlade!

Sauna je omanja zatvorena prostorija koja se zagrijeva do temperatura između 75 i 110 stupnjeva pomoću specifičnih peći na drva, električnih ili infracrvenih grijača.

Sauna je prirodan i iznimno zdrav način čišćenja organizma. Povećanje temperature izaziva intenzivniju cirkulaciju što rezultira jačim znojenjem i izbacivanjem otrova i nečistoća iz organizma kroz kožu. Prednosti saune su brojne; saune su dobre za ublažavanje bola, artritisa i ukočenosti. Također, dobra je za ten, oporavak mišića i povećanje fleksibilnosti. No, zapamtite, u sauni se ne tope masnoće!

Da biste iskoristili sve dobrobiti saune važno je pravilno je koristiti. Prije ulaska u saunu važno je istuširati se i tako skinuti sa sebe sve nečistoće i znoj. Ne preporučuje se u sauni provesti duže od 20 minuta. Nakon izlaska iz saune je potrebno se istuširati, mlakom vodom pa ponovo na nekoliko minuta ući u saunu. Tako se potiče cirkulacija i jača organizam. Tijekom odmora izvan saune preporučljivo je piti tekućinu obogaćenu mineralima ili čaj kako biste nadoknadili izgubljenu tekućinu.

Ipak, prije odlaska u saunu s liječnikom se trebaju konzultirati srčani i bubrežni bolesnici, osobe s visokim, ali i izrazito niskim tlakom, osobe s proširenim venama, trudnice i rodilje, žene tijekom menstrualnog ciklusa, djeca i starije osobe.

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI