Warning: mysqli_num_fields() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/fight1/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 3182
U službi zdravlja: Što je pH vrijednost organizma i kako je regulirati? | Fight Site

U službi zdravlja: Što je pH vrijednost organizma i kako je regulirati?

FitnessIZDVOJENA VIJEST 27.08.2012 09:00h Autor:

Tablica PH

Velika je šansa da će se, nađete li se u društvu u kojem se priča o uravnoteženoj prehrani, početi spominjati i pH vrijednost organizma. pH je mjera za alkalitet (lužnatost)/aciditet (kiselost) neke tvari/otopine. Uravnoteženi pH je onaj koji se najviše približi pH krvi, inače između 7,32 i 7,42. Naše tijelo je neprestano u nastojanju da održi acido-baznu ravnotežu. Kada je ova ravnoteža poremećena, iz bilo kojeg razloga, javljaju se mnogi problemi, od umora do raznih bolesti.

Jednako kao i hrana, moderan način života promovira acidozu kao stanje u kojem se organizam nalazi. Prehrana suvremenog čovjeka obiluje proteinima, žitaricama i šećerima, a svi listom zakiseljuju organizam. Alkalna hrana, prvenstveno povrće, kronično nedostaje u prehrani Europljana koji su u zadnjih 50 godina potrošnju povrća smanjili 2.5 puta.

Količina povrća i iz nje proizlazeća moć alkalizacije nije dovoljna za neutralizaciju suviška kiseline. Stimulanti kao što su kava, čokolada, cigarete, čaj, alkohol, a  kojima počinje dan većine ljudi, izrazito su kiseli, a tome treba pridodati stres, te premalo (ali ponekad i previše!) tjelesne aktivnosti.

Za zdravu prehranu je potrebno imati pravu ravnotežu kisele i bazične hrane. Zato ima smisla dopuniti svakodnevnu prehranu sa uravnoteženom kombinacijom bazičnih minerala i elementa u tragovima. Tako možemo kontrolirati naš pH. S obzirom da nam je uobičajena prehrana pretežno kisela, da biste postigli pH uravnoteženost predlažemo vam neke od namirnica koje će popraviti alkalni omjer.

Svakodnevno jedite povrće. Povrće koje će najbolje utjecati na vašu pH vrijednost su  luk, šparoge, sokovi od povrća, sirovi špinat, peršin, brokula i češnjak. Također, redovito u prehrani koristite slatki krumpir, tikvice, zelenu salatu, celer, repu i mahune. Alkalnost će popraviti i masline, grašak, kupus, gljive, kukuruz, rajčica i mrkva, ali manje od ranije navedenog povrća.

Lista voća koje popravlja alkalnost organizma je poduža, a ovdje ističemo limun, grejp, mango, papaja, limeta, lubenica. Manje lužnati su datulje, smokve, grožđe, dinja, kivi, jabuke, kruške i bobičasto voće. Najmanje alkalne su banane, naranče, trešnje, ananas, breskve i avokado. Ipak, imajte na umu da voće u sebi sadrži i šećere pa ne treba pretjerivati s unosom.

Od napitaka, najbolje je piti limunadu ili biljne čajeve. Također, dobri su zeleni čaj i čaj od đumbira.
Ukoliko koristite zaslađivače najbolji izbor je stevia. Stevia je prirodni zaslađivač koji ne sadrži kalorije, a pogodan je i za dijabetičare jer ne izaziva nagle oscilacije glukoze u krvi. Običan šećer i med su najmanje alkalni zaslađivači.

"Ono smo što jedemo", poznata je izreka. Stoga, razmišljajte o svojoj prehrani jer samo uravnoteženom prehranom i zdravim načinom života osigurat ćete ukupno zdravlje i dugovječnost.

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI