Warning: mysqli_num_fields() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/fight1/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 3182
Top savjeti za prehranu svakog MMA borca | Fight Site

Top savjeti za prehranu svakog MMA borca

FitnessIZDVOJENA VIJEST 04.01.2013 12:47h Autor:

MMA trening

Trening režim MMA borca jedan je od najnapornijih. Naime, MMA borci tijekom najjačih priprema za borbe treniraju i po 2-3 puta na dan, 6 dana u tjednu. Naravno, takav tempo zahtijeva vrhunsku prehranu i suplementaciju kojom su zadovoljene potrebe za svim mikro i makronutrijentima. Cilj svakog MMA borca je svoje performanse dići na maksimum, smanjiti opasnost od ozljeda te izgubiti višak masnoga tkiva koji usporava kretnje.

Iako svaki borac treba, prema vlastitim potrebama planirati prehranu, postoji nekoliko pravila koja vrijede za sve borce:

Pravilo broj 1: Jedite manje obroke više puta

Svi koji imalo zagrebu u proučavanje prehrane među prvim informacijama će dobiti onu da je u danu potrebno jesti više obroka u manjim količinama. Razlog tome jest što se na taj način ubrzava probava i apsorpcija zbog čega se troši više kalorija pa i izgara više energije. Upravo je to važno za treninge izdržljivosti MMA boraca. Njihova prehrana mora sadržavati nemasne proteine i kompleksne ugljikohidrate:

Najbolji izvor proteina je bijelo pileće meso (prsa), bjelanjci i riba, dok su preporučljivi kompleksni ugljikohidrati cjelovite žitarice, riža i zobene pahuljice.

Pravilo broj 2: Zadržite zdrave kosti

MMA je sport s mnogo kontakta u kojem je presudno da borac ima zdrave kosti, što znači da unos kalcija mora biti visok. Uz unos gore navedenih proteina i kompleksnih ugljikohidrata, u prehranu je potrebno dodati i svježe povrće koje je bogato kalcijem (brokula, špinat, kelj, kupus).

Pravilo broj 3: Redovito pijte vodu

Kako organizam gubi vodu i približava se stanju dehidracije, tako se i sportske performanse rapidno snižavaju. Poznato je pravilo – kad osjetite žeđ, već ste dehidrirali! Dnevni unos vode nikada ne bi smio biti ispod 2 litre.

Pravilo broj 4: Unos masnih kiselina

Postoje masnoće koje su poželjne i obavezne u prehrani. Radi se o omega-3 i omega-6 masnim kiselinama koje imaju niz zdravstvenih benefita: čuvaju zdravlje srca, poboljšavaju mentalne funkcije te snižavaju trigliceride. Izvrstan izvor ovih masnoća je losos, ali i riblje i laneno ulje.

MMA borci koji budu pratili ove jednostavne upute, imat će prednost pred ostalima u količini energije koju imaju na treningu ili u borbi, ali i u sveukupnom zdravlju koje se tiče i oporavka nakon treninga i povratka u formu u off sezoni.

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI