Što je zajedničko Evanderu Holyfieldu i Mariji Sharapovoj?

FitnessIZDVOJENA VIJEST 06.01.2013 11:57h Autor:

Maria Sharapova i Evander Holyfield

Što mislite da je zajedničko košarkašima LeBronu Jamesu, Shaquilleu O'Nealu, Kevinu Garnettu, tenisačima Andyju Murrayju, Mariji Sharapovoj, sestrama Williams i Justinu Gimelstobu, atletičarima Carlu Lewisu i Cathy Freeman, te boksačkom velikanu Evanderu Holyfieldu? Svi oni svoje su treninge nadopunjavali jogom!

Joga je način vježbanja i opuštanja koji se u nas povezuje s nježnijim spolom. Rijetki su muškarci koji se okušaju u jogi, a kad to učine komentar je uvijek jednak: "Nije to baš ni tako lako!"

Za neke vježbače joga je način opuštanja i smanjenja napetosti, za druge to oblik vježbanja koji godi zdravlju i poboljšava tjelesnu izdržljivost, a za neke je to i način liječenja bolesti. Osim što muškarcima to može biti mjesto na kojem će upoznati iznimno fleksibilne žene, joga im može pogodovati i na najmanje tri područja: izgradit će bazu za podizanje većih težina, smanjit će udio masnoća u organizmu te će umanjiti nakupljeni stres.

1. Joga povećava raspon pokreta i povećava pristup mišićnim vlaknima što omogućuje značajniju hipertrofiju bilo koje mišićne skupine. Hipertrofija je rast mišića uvjetovan povećanjem njegovih stanica (rast mišića na staničnoj razini).

Ukoliko jogu kombinirate s treningom utezima, bit ćete u mogućnosti aktivirati i manje aktivne dijelove mišića. Jedan od takvih mišića je  serratus anterior ili "boksački mišić" koji se nalazi ispod pazuha i preko ruba rebara. Ovaj mišić daje stabilnost ramenu i osnova je za razvoj deltoida i pectoralisa.

2. Duboko disanje iz trbušne šupljine obavezan je dio svakog vježbanja joge kojim se aktivira parasimpatički živčani sustav. Na taj način se snižava razina kortizola (hormona stresa) zbog kojeg se na trbuhu nakupljaju masnoće.

3. Jedna od prednosti joge je i smanjenje otkucaja srca. Intenzivnije vježbanje joge bit će izazov vašem srcu i disanju, čime ćete jačati kardiovaskularni sustav što dovodi do smanjenja ukupnog broja srčanog otkucaja. Ovime se snižava i volumen disanja uz veću iskoristivost kisika.

Mislite li i dalje da je joga isključivo namijenjena ženama? Odlučite se za jogu i steknite komparativnu prednost pred protivnicima u ringu, kavezu ili na bilo kojem drugom sportskom borilištu.

Zorana Jagodić
[email protected]

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI