Suplementi – je li važno vrijeme konzumacije?

FitnessIZDVOJENA VIJEST 19.06.2013 10:05h Autor:

Trening

Industrija suplemenata raste i širi se u milijunskim iznosima. Tržište se svakodnevno obogaćuje novim brendovima i novim suplementima za svaku od faza treninga. 

Ukoliko želite svoje performanse pojačati suplementima nude vam se tzv. pre-workout suplementi koji se unose prije treninga, a koji sadrže NO boostere, beta-alanin i kofein. Tijekom treninga, preporuka je unositi suplemente koji u sebi sadrže ugljikohidrate, kreatin i aminokiseline. Nakon treninga, obavezan je PWM (post workout meal) u kojem su brzi ugljikohidrati i protein sirutke (whey).

Studije provedene na sportašima u trenažnom procesu utvrđeno je da je izrazito važno suplemente uzimati prema uputama. Naime, u tzv. "energetskoj fazi", prije treninga važno je pojačati metabolizam, ubrzati krvotok te dopremiti više kisika stanicama kako bi trening bio učinkovitiji. Tijekom treninga, u tzv. "anaboličkoj fazi" važno je organizmu dati suplemente koji će mićićnim stanicama olakšati i ubrzati oporavak i rast. Na kraju, u fazi nakon treninga, također je mišićima potrebna hrana za rast i odmor.

Studija je provedena na sportašima tijekom izvođenja treninga nogu. Sportaši koji su uzeli suplemente su za 10% imali bolje rezultate od onih na placebo napitcima. Također, nivo kreatin kinaze bio je niži kod sportaša koji su koristili suplemente što je pokazatelj smanjenog uništavanja mišića tijekom i nakon treninga.

Dakle, ako nemate dovoljno znanja o suplementima, potražite pomoć stručne osobe. Nije važna količina suplemenata koje ste kupili te koje konzumirate već njihovo pravodobno korištenje. Samo na taj način, investicija u suplemente će imati učinka, a neće biti uzalud bačen novac.

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI