Warning: mysqli_num_fields() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/fight1/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 3182
Razbijamo mit o L-karnitinu: Topi li kilograme kao što se reklamira? | Fight Site

Razbijamo mit o L-karnitinu: Topi li kilograme kao što se reklamira?

FitnessIZDVOJENA VIJEST 14.07.2015 10:50h Autor:

L-Carnitine

L-karnitin je proizvod koji nastaje iz aminokiselina lizina i metionina. Proizvodi se u jetri i bubrezima pa se transportira u tkiva koja koriste masne kiseline kao izvor energije, a to su mišići. Je li L-karnitin korisna tvar koja će vam pomoći u vježbanju i gubljenju masnih naslaga ili samo komercijalni mit? Odgovor ćete pronaći u ovom tekstu…

Što je to točno L-karnitin

Najbolji direktni izvori L-karnitina su crveno meso, gdje ga ima oko 145 mg/100 g, a vrlo ga je malo u povrću i bijelom mesu.            

L-karnitin će dakle prvenstveno pomoći poboljšanju općeg zdravstvenog statusa kod osoba koje imaju neredovitu ili nepotpunu prehranu i pomoći održanju imuniteta, a samim tim i bržem oporavku nakon treninga. Teoretski L-karnitine pomaže pri iskorištavanju energetskih rezervi iz masti u tijelu. Međutim, razne kontrolirane studije ne potvrđuju da sam unos dodatnog L-karnitina utječe na redukciju masnog tkiva. On ne potiče pojačano trošenje masnog tkiva, već samo pomaže da masne stanice pređu iz okoline u mitohondrije, gdje se iskorištavaju kao energija .Zaključak je sljedeći; samo povišenje razine L-karnitina u tijelu, bez učestalih intenzivnih aerobnih treninga uopće neće ili će zanemarivo utjecati na redukciju masnoća u tijelu. Dakle, bez intenzivnog treniranja, L-karnitin sigurno ne pomaže da smršavite. Upitno je čak da li pomaže i uz intenzivne aerobne treninge ili se radi tek o autosugestiji samih vježbača.

Kako ga koristiti

Što se tiče samog treniranja, L-karnitin nije svemoćan i ne donosi rezultate ako naš trening nije aeroban. Minimalna količina L-karnitina po jednom treningu iznosi 1000 mg, a prosječna 1500 mg. L-karnitin se pije 30 minuta prije treninga kako bi imao vremena doći u krv i djelovati za vrijeme treninga. Njegovo bolje djelovanje je ako se unosi u tekućem stanju (ampule, koncentrat, sok) a ne u krutom, tj .tabletama. Tada želučane kiseline nemaju puno posla i on ide direktno u krv..      
                      
Neki od benefita L-karnitina su:

● smanjuje količinu triglicerida i povećava količinu visokozasićenog kolesterola, što prevenira srčane bolesti pa tako i pomaže pri gubitku tjelesne težine, posebno u kombinaciji s redukcijskom dijetom s nižim udjelom kalorija iz ugljikohidrata,
● štiti tkiva od oštećenja u slučaju pomanjkanja kisika.   
● pomaže brzoj obnovi u slučaju bolesti ili oštećenja uzrokovanih intenzivnim treningom i jača opći imunitet tijela.
● pomaže spriječavanju srčane aritmije,
● koristan je za živčani sustav i mozak, pa tako između ostalog može spriječiti Alzheimerovu bolest.
● usporava proces starenja, tako što dovodi odgovarajuće količine energije u stanicu. Svaka stanica u tijelu će biti zdravija, ako joj je dostupna optimalna količina energije.

Na koncu slijedi prilično jasan zaključak. Izgleda da L-karnitin ne zadovoljava samo cardio učinke, već održava i pospješuje zdravlje na zavidnoj razini. No, oni koji će očekivati čudesne rezultate i gubljenje velikog broja kilograma samo radi uzimanja L-karnitina će ostati razočarani.

Maja Čavka
viši fiziotarapeut i osobni trener
Strong First certif. kettlebell instruktor
maya.cavka@gmail.com

 

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI