Warning: mysqli_num_fields() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/fight1/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 3182
Proteinske čokoladice – da ili ne? | Fight Site

Proteinske čokoladice – da ili ne?

Fitness 04.12.2012 11:52h Autor:

Proteinska pločica

Sportska suplementacija odavno je prestala biti tabu tema koja se povezivala s nedozvoljenim sredstvima. Nema ozbiljnog sportaša koji svoju prehranu ne obogaćuje suplementima te na taj način tijelu daje potrebnu hranu za rast, oporavak i postizanje zadanih ciljeva. No, treba li unos proteina biti dijelom oslonjen na proteine iz proteinskih čokoladica?

Proteinske čokoladice se proizvode s ciljem zamjene obroka, a u sebi sadrže visok postotak nutrijenata potrebnih našem organizmu. Također, ova vrsta čokoladica bi trebala biti niskog kalorijskog iznosa, a s visokim udjelom proteina.

Proteinske pločice dostupne na tržištu najčešće sadržavaju protein sirutke (whey) ili jaja. To su dobri izvori proteina jer sadrže sve esencijalne aminokiseline koje naše tijelo ne može samo sintetizirati već ih je potrebno unijeti hranom. Također, ove pločice bi trebale sadržavati kompleksne ugljikohidrate i esencijalne masne kiseline koje će pozitivno utjecati na nivo energije te pomoći procesu izgradnje mišića.

Prednosti konzumacije proteinskih čokoladica:

1. Visok udio proteina – Prvi razlog zbog kojeg ćete posjesti čokoladicu umjesto nekog drugog brzog obroka jest visok udio proteina u njima. Kvalitetna proteinska čokolada sadrži do 30 grama proteina, oko 20 grama ugljikohidrata i 1-5 grama masnoća. Dakle, dvije ovakve čokoladice mogu zadovoljiti do 30% dnevnih potreba za proteinima prosječnog muškarca. Jedna proteinska čokoladica visoke kvalitete dovoljna je za potreban unos proteina nakon treninga.

2. Praktičnost – nema praktičnijeg obroka od proteinske čokoladice! Čak je i običan shake složenije raditi jer za njega trebate shaker, vodu ili mlijeko, a i shaker se brzo usmrdi ako ga neispranoga ostavite u torbi.

3. Zamjena za obrok – Naravno, nema čokoladice koja može potpuno zamijeniti pravi obrok (primjerice, meso i povrće), ali postoje trenuci kad jednostavno nemate vremena ni uvjeta za pojesti "pravi" obrok pa je zamjena ovoga tipa prihvatljivo rješenje.

4. Zamjena na slatkiše – proteinska pločica je dobar način da zadovoljite svoju potrebu za slatkim, a da pritom unesete u sebe i količinu proteina koju nećete pronaći u klasičnim slatkišima. Dobro okusi proteinskih čokoladica (čokolada, vanilija, banana, jagoda…) lako će zadovoljiti potrebu za slatkim bez posezanja za ugljikohidratima visokog glikemijskog indexa.

Ipak, nemojte se oslanjati na proteinske čokoladice prečesto jer i one sadrže visok postotak ugljikohidrata. Dozvolite si ponekad slasticu ovoga tipa, ali radije odvojite vrijeme za kvalitetan cjelovit obrok koji će sadržavati sve potrebne nutrijente.

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI