Pogledajte Marka Barića, 2 tjedna prije Državnog prvenstva u bodybuildingu!

FitnessIZDVOJENA VIJEST 11.04.2013 11:27h Autor:

Marko Barić - 2 weeks out!

Za nešto više od 2 tjedna, Zadar će biti domaćin Prvenstva Hrvatske u body buildingu i fitnessu. Prvenstvo će se održati 27. travnja u Zadru u Narodnom kazalištu, a organizator će, uz podršku grada Zadra, biti BBK – Hulk iz Zadra. Na natjecanju u zadru, uz bodyfitness natjecateljicu Evu Rusan, boje Sci-Muscle tima će braniti i Marko Barić.

Razgovarali smo s Markom u tijeku njegovih priprema za početak natjecateljske sezone. Osim Državnoga prvenstva u Zadru, Marko će već tjedan dana kasnije (3.-7. svibnja) sudjelovati kao član hrvatske juniorske reprezentacije na Europskom prvenstvu u fitnessu i bodybuildingu kojeg najjača bodybuilding i fitness federacija, IFBB, organizira u španjolskoj Santa Susanni.

2 weeks out, kako si zadovoljan formom?

Trenutnom formom sam zadovoljan, definitivno sam u puno boljoj formi nego prošle sezone prije moje prve natjecateljske sezone. Mislim da je razlog tome što sam više upoznao svoje tijelo, ispravio neke stvari, pronašao ono što meni kao pojedincu i mome tijelu najviše odgovara, odnosno naučio sam slušati signale koje mi moje tijelo šalje i točno znam kako, kada i što mi je potrebno u određenim trenutcima, kao što je unos proteina, ugljikohidrata, masti prije i poslije treninge te koliko kalorija mi je potrebno za sagorijevanje masnoća, a ujedno i očuvanja mišićne mase.

Kakva je prehrana ovaj tjedan, a kakva će biti u narednim tjednima pred natjecanje?

Prehrana ovaj tjedan je takva da unosim poprilično malo ugljikohidrata, dosta bjelančevina i malo zdravih masti koje dobivam i kokosovog i konopljinog ulja jer to smatram jednim od najboljih izvora masti. Hrana se važe u gram, kalorije se točno računaju, te kada se glikogen isprazni nastojim napraviti punjenje tako što jedan dan drastično povećam unos kalorija. Prije natjecanja ću naravno raditi apsolutno pražnjenje glikogena i naravno punjenje ugljikohidratima kako bi dobio onaj tvrdi i suhi izgled na bini.

U kojoj kategoriji ćeš se natjecati i koji su ti najveći konkurenti?

Iako sam još dvije sezone po IFBB pravilima junior, nakon osvojene titula apsolutnog juniorskog prvaka, ove godine sam odlučio krenuti korak dalje i okušati se u seniorskoj konkurenciji, točnije mislim da će se raditi o kategoriji "Bodybuilding preko 90+ KG" jer mi je trenutna kilaža oko 100 kilograma, a na europskom prvenstvu planiram nastupati u juniorima. Konkurencijom se ne zamaram, iskreno nemam pojma tko će uopće stajati pokraj mene na bini i smatram to nevažnim faktorom. Ovo je individualni sport u kojem je čovjek sam sebi najveći protivnik i motivacija te pripreme zahtijevaju 150% mentalne i fizičke posvećenosti samome sebi, ako se zamaram kako i što drugi rade, te previše obraćam pažnju na konkurente, smatram da tu gubim posvećenost samome sebi jer kao što rekoh, mentalni i fizički fokus na vlastite pripreme je ključan faktor za što bolju formu.

Kakva je forma u odnosu na prošlu godinu?

Kao što rekoh u prvom pitanju, forma je bolja nego prošle godine, trenutno je postotak masti manji nego lani, muskulatura je veća, odnosno natukao sam nekih 10 kilograma mišića te ispravio skupine koje su mi zaostajale, a to su leđa i zadnja loža.

Koji su planovi nakon Državnog prvenstva?

Nakon Državnog prvenstva slijedi Europsko prvenstvo na koje također idem, a nakon toga ćemo vidjeti kojim ću putem krenuti, sve ovisi o postignutim rezultatima na ova dva natjecanja.

Što ti najviše nedostaje od hrane?

Definitivno slatko. Ne patim previše na masnu i brzu hranu, ali kada je slatko u pitanju to je već druga priča. Iako bi i neki ćevapi sada dobro sjeli, ali budu nakon natjecanja.

Kakve treninge radiš u ovoj fazi priprema?

Dosta aerobnog treninga, više serija i ponavljanja te što kraći odmori kako bi potrošnja kalorija bila veća.

Koja je tvoja najjača mišićna skupina i kako izgleda trening za tu skupinu. Koje vježbe, koliko serija i koliko ponavljanja?

Mislim da bih tu izdvojio noge i ruke. Ovisno u kojoj sam fazi, ali i kada sam i na masi i na definiciji cikliram različite metode i pristupe treninga kako bih što više šokirao tijelo i kako se tijelo i mišić ne bi navikli na jednake pokrete i vježbe. Tu se može raditi o volumenu, koncentracijskim treninzima sa sporijim negativima, super serijama, giga serijama, pa i ponešto crossfita. Na masi su to naravno veće kilaže jer sam odmorniji, te zbog većeg unosa hrane imam i više snage i više energije za odrađivanje takvih treninga.

Koliko radiš kardija i na koji način?

Ovisno o unosu kalorija. Nastojim uvijek biti u deficitu kako bi se sagorijevalo što više masti. Ujutro na prazan želudac 45 – 60 minuta brzog hodanja na traci, kasnije na treningu npr. 15 minuta prije i 20 minuta poslije treninga. Stvarno sve ovisi o osjećaju i unosu kalorija, ali trenutno je to dosta cardia dok ću ga na kraju vjerojatno i u potpunosti izbaciti.

I na kraju, što te najviše motivira kad ti je najteže?

Jednostavno, želja i volja za pobjedom je tu duboko u meni, imamo jedan život, ne želim da moj prođe, a da ne ostavim nikakav trag u vremenu i ne postignem sa svojim životom i tijelom nešto za što je svatko sposoban, nešto veliko. Tužno je prepustiti se vremenu, a vrijeme je jedina stvar koju nikada ne možemo dobiti i nećemo dobiti natrag. Osobno sam izabrao ovakav put i zaista sam sretan raditi ono što me ispunjuje. Za neke je to ludost, za neke glupost, nekome je smiješno, ali kako se kaže: "100 ljudi – 100 čudi". I za mene je ludost sjediti u kafiću cijeli dan i pustiti vrijeme da prolazi gledajući i čitajući jučerašnje novine i komentirajući stanje u državi. Kako si napraviš tako će ti i biti, bez obzira gdje si, tko si i što si, tvoj život je u tvojim rukama.

Osim toga, onaj tko je rekao da nije bitno hoćeš izgubiti ili pobijediti, nego je važno sudjelovati, vjerojatno je i sam izgubio.

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI