Peršin održava razinu testosterona!

FitnessIZDVOJENA VIJEST 24.10.2014 16:26h Autor:

Ilustracija

Testosteron je najvažniji muški spolni hormon, a jedna od funkcija mu je povezana i za rast kostiju i mišića. Razina testosterona u krvi povećava se tijekom vježbanja, a povišena može ostati od jednog do tri sata nakon vježbanja. Poznato je da većina sportaša pokušava na različite načine povećati nivo testosterona jer time i uspijevaju odraditi bolje treninge, pa je i realizacija zacrtanih sportskih ciljeva lakša.

Osim suplementima, nivo testosterona se može povećati i određenim namirnicama. A prema zaključcima istraživanja provedenog na Sveučilištu u Texasu, hrana bogata celerom, lukom i peršinom sprječava pad proizvodnje testosterona kod muškaraca.

Naime, s godinama u muškaraca pada nivo testosterona što izaziva gubitak mišićne mase, lošiju kvalitetu kostiju te slabiji libido, ali i ubrzava razvoj neuroloških bolesti poput Alzheimerove bolesti. Održavanje razine testosterona na višoj razini štiti muškarce od ovih poteškoća.

Supstanca apigenin je tvar svrstana u grupu flavona kojoj se pripisuje niz pozitivnih učinaka na zdravlje. Primjerice, životinje koje su bile izložene apigeninu ne samo da su razvile manji broj tumora, već je kod njih dolazilo do značajno sporijeg rasta tumora.

Apigenin koji se pronalazi u peršinu, celeru i luku potiče aktivnost thromboxan-A2 receptora koji je odgovoran za održavanje razine testosterona. 100 g peršina sadrži 300 mg apigenina, a 100 g celera ima 56 mg apigenina. Stručnjaci preporučuju dnevnu dozu od šake svježeg peršina ili celera kako bi se održalo zdravlje i pozitivno utjecalo na razinu testosterona. 

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI