Ovako izgleda GSP-ov trening!

FitnessIZDVOJENA VIJEST 18.01.2013 11:50h Autor:

George St. Pierre

Što je potrebno da budete UFC-ov prvak? "Želja da svoje ime pretvoriš u legendu!", odgovorio je George St. Pierre, UFC-ov prvak u velter kategoriji. U narednim recima, predstavit ćemo vam GSP-ov trening uoči priprema za nadolazeće borbe.

Kako se zagrijati za početak treninga utezima? Mnogi se odluče za desetak minuta trake ili statičnog bicikla. Kanadski borac za zagrijavanje odradi 10-ak minuta grapplinga.

Upravo je grappling odlično dinamičko zagrijavanje za UFC-ovog borca. Tako ubrzava se cirkulacija, povećava srčani otkucaj i zagrijavaju zglobovi za naredne aktivnosti.

Snaga svakog borca proizlazi iz njegovog core dijela tijela. Upravo su vježbe corea one s kojima GSP počinje trening snage i izdržljivosti. Najčešći rekvizit je pilates lopta na kojoj radi izdržaje.

Sljedeća vježba koju GSP radi, nakon što je zagrijao trbušni stup jesu skokovi s medicinkom u rukama. Posebnost ovih skokova jesu doskoci jer se u svakom nogu doskače na drugu nogu, dok jedna noga ostaje u zraku. Važno je da su noge raširene pa na taj način aktivira i bočne trbušne mišiće. Prilikom doskoka, koljena su opuštena i spuštaju se gotovo do polučučnja.

Za borce je iznimno važna pokretljivost u ramenima i laktovima, posebno je to važno za hrvanje, Muay Thai i brazilski Jiu-Jitsu što su tri GSP-ove borilačke prednosti. GSP stražnje rame, iznimno važan, a često slabiji mišić jača klizanjem o zid. Vježba se izvodi tako da se leđa oslone uza zid, a ruke se ispružaju do položaja iznad glava te potom spuštaju, savijajući u laktovima dok dlanovi ne dođu do visine ušiju.

Sljedeća vježba koju GSP radi na treningu je dizački trzaj (snatch). Trzaj je klasična dizačka tehnika u kojoj se uteg podiže od poda do iznad glave (na opružene ruke) u jednom pokretu. Ponekad GSP ovaj pokret izvodi u dva pokreta, odvajajući nabačaj od izbačaja.

Kako i sam kaže, George St. Pierre se odlučio za ovu vježbu jer se radi o vježbi za čije izvođenje se aktiviraju gotovo sve mišićne skupine. Nogama čini pokret koji mu olakšava podizanje šipke s utezima do razine prsa, a potom, ramenima, leđima i rukama dodatno ulaže napor za podizanje iznad glave.

Vratni mišići su iznimno važni za svakog borca zbog udaraca koje dobiju u glavu. GSP vratne mišiće jača uporom glave o spužvu između dvaju stalaka koja stvara otpor. Vježba se izvodi, kao i izdržaj, na vremenski period.

Nakon ove vježbe, GSP ponovo izvodi vježbe za trbušne mišiće. Ovaj put se odlučuje za trbušnjake iz ležeće pozicije. Ležeći na leđima, ruke drži ispružene iznad glave u liniji tijela. Iz tog položaja, podiže se, pazeći pritom da težinu ne prebacuje na kralježnicu već isključivo na trbušne mišiće.

GSP ne preskače dobre stare zgibove te ih radi u gotovo svakom treningu. Izvodi ih držeći ploču od 20 kilograma između nogu jer na taj način povećava težinu te pojačava otpor.

Kad govorimo o vježbi za prsa, prednost pred drugim vježbama GSP daje potisku s ravne klupe, poznatijem kao ravnom benchu! Nakon ove vježbe kanadski borac izvodi sklekove, ali ne klasične već one s poskokom.

Snagu nogu GSP postiže iskorakom, kojeg radi u superserijama s različitim vrstama skokova koje pojačavaju rad kvadricepsa.

"Postići ću svoje ciljeve samo ako konstantno pronalazim načine da budem bolji od drugih", komentira St. Pierre raznovrsnost svojega treninga i vježbi koje izvodi.

Zorana Jagodić
[email protected]

 

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI