Nožni potisak i čučanj – za one koji ne žele "pileće nogice"

FitnessIZDVOJENA VIJEST 23.01.2013 16:37h Autor:

Nožni potisak i čučanj

Kombinirate li u treningu nogu čučanj i nožni potisak (press mašinu)? Mnogi vježbači smatraju da su ove dvije vježbe jednake te da ih nije potrebno kombinirati. Stručnjaci ističu suprotno. Naime, iako obje vježbe aktiviraju istu mišićnu skupinu, razlika je u načinu aktivacije tih mišića, što različito utječe i na razvoj.

Čučanj – otac svih vježbi!

Čučanj je s pravom proglašen najboljom vježbom. Posebno je to stoga što aktivira velike mišićne skupine koje rade istovremeno, čineći to snažnije nego tijekom izvođenja bilo koje druge vježbe. Kvadricepsi, gluteus maximusi i stražnja loža su mišići maksimalno aktivirani tijekom izvođenja čučnja, dok se mišići oko zdjelice aktiviraju kao stabilizatori i podupirači za izvođenje čučnja. Zbog toga mnogi stručnjaci čučanj smatraju ne samo vježbom za noge, već i za cijelo tijelo.

Mišići koji služe stabilizaciji su često neprimjetni, ali oni nas štite od neželjenih i neprirodnih pokreta, pa samim time i ozljeda. Tijekom izvođenja čučnja, trbušni mišići i mišići donjeg dijela leđa djeluju izometrički držeći prsa u uspravnom položaju. Istovremeno, mišići zdjelice podržavaju rad kvadricepsa i stražnjice te osiguravaju pravilno izvođenje pokreta.

Opseg pokreta je u čučnju znatno veći nego tijekom izvođenja legg pressa, što stvara puno veću mišićnu aktivnost. Upravo je opseg pokreta, jedna od razlika između ovih dviju vježbi.

Dobra strana nožnog potiska

Zbog manjeg opsega pokreta nego u čučnju, aktivacija lože i stražnjice je znatno manja tijekom izvođenja nožnog potiska. Također, i aktivacija abduktora i stabilizatora je znatno manja. Ipak, nožni poticaj je izvrsna vježba za rast kvadricepsa.

Naime, upravo zbog smanjene aktivacije lože i gluteusa, većinu energije prebacuje se na kvadricepse što je njima odličan način za rast. Između ostaloga, ovo je i objašnjenje zašto na nožnom potisku često vježbači mogu podići iznimno velike kilograme, dok s čučnjem nije takav slučaj.

Zbog svega navedenoga, jasno je da tijekom treninga nogu trebate raditi i čučanj i nožni potisak. Tako ćete potpuno dokinuti opasnost od "pilećih nogica" koje se tako često viđaju na našim ulicama ;)

Zorana Jagodić
zorana.jagodić@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI