Najčešće pogreške treninga snage

FitnessIZDVOJENA VIJEST 21.08.2012 14:41h Autor:

Trening

Odlučili ste krenuti s treninzima u teretani ili želite svoj glavni trening pojačati treninzima snage? Želite ojačati trbušni stup i dobiti taj tako često spominjani "six pack"?

Prvo i osnovno pravilo koje svaki početnik mora imati na umu jest da se trbušnjaci ne rade u teretani nego u kuhinji. Samim vježbanjem trbušnih mišića, učvrstit ćete mišiće, ali nećete smanjiti masnoće na njima. Dakle, samo osmišljena dijeta i pravilan trening omogućit će vam postizanje zacrtanog cilja.

Imajte na umu da rezultati ne dolaze preko noći i pazite na najčešće pogreške:

1. Nikada ne idite na trening odmah nakon obilnog obroka. Pričekajte barem 90 minuta ili jedite lakši obrok. Teška hrana će vas usporiti i nećete imati energije za odraditi kvalitetan trening.

2. Odaberite pravi intenzitet vježbanja. Mišićni rast i napredak će se dogoditi tek kad vježbe odrađujete tak oda seriju jedva odrađujete (bilo da se radi o 3 ili 12 ponavljanja, ovisno o cilju). Također, pazite da svaki pokret bude kontroliran i dovoljno polagan.

3. Napredak će biti vidljiv ukoliko i vaše vježbanje bude progresivno raslo. S obzirom na cilj, ili povećavajte broj ponavljanja ili podižite veće težine – napredak će tek tada biti moguć.

4. Dajte tijelu vrijeme za odmor. Vježbanjem stimulirate mišiće, a oni rastu tijekom vremena oporavka. Imajte barem jedan dan odmora tjedno i redovito spavajte.

5. Nemojte prečesto mijenjati trening rutinu, ali nemojte ni predugo držati se iste. Stručnjaci savjetuju da se trening rutina mijenja svakih 6-8 tjedana jer nakon tog perioda mišići usporavaju rast i navikavaju se na vježbe.

6. Dečki, vježbajte noge! Najčešći prizor u teretanama, a tijekom ljeta na plažama su muškarci s ogromnim gornjim dijelom tijela i čačkalicama umjesto nogu! Čučnjevi i mrtva dizanja, temeljne vježbe za noge, tvrde stručnjaci, zbog veličine mišićne skupine, pozitivno utječu pozitivno na čitavo tijelo.

7. Klasične trbušnjake (sit-upovi sa ispruženim ili savijenim nogama) radite samo u malim ponavljanjima jer je tijekom ove vježbe veliko opterećenje prebačeno na kralježnicu. Ukoliko osjetite bol u leđima, odmah prestanite s ovom vježbom. Postoji čitav niz drugih vježbi za trbušni sup kojima ovu vježbu možete nadomjestiti.

8. Mišići će rasti i napredovati samo uz kvalitetnu prehranu. Ako želite rasti, morate jesti. Pravilo je jednostavno. No, savjetujte se sa stručnjakom oko pravilne prehrane usklađene vašim ciljevima.

9. Imajte na umu da tijekom treninga popijete dovoljno tekućine. Naime, znojenjem možete doći do stanja dehidracije.

Na kraju, ne slušajte savjete iz reklama. Ne trebate kupiti pola dućana sa suplementima da biste rasli i napredovali. Istina, neki suplementi će vam dobro doći, ali većinu onoga što možete kupiti u prahu ili kapsulama, možete unijeti i uravnoteženom i osmišljenom prehranom.

 

Zorana Jagodić
[email protected]

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI