Mrzite li istezanje?

FitnessIZDVOJENA VIJEST 29.08.2012 10:35h Autor:

Cro Cop u mladim danima

Da vas netko pita koji vam je najomraženiji dio treninga, što biste odgovorili? Mnogi na ovo bez imalo dvojbe odgovaraju: istezanje! Usto, mnogi se istezanja neće ni sjetiti jer ga najčešće niti ne rade. No, istezanje bi svakome sportašu trebao biti nezaobilazan dio treninga koji doprinosi ostvarenju cilja gotovo jednako kao i glavni dio treninga.

Istezanjem poboljšavate sportske performanse i smanjujete rizik od povrede, ali i smanjujete bol u mišića te povećavate koordinaciju i gipkost. Upravo je gipkost sposobnost zglobova da se kreću kroz cijeli raspon pokreta, a istezanje pomaže da imate bolji raspon pokreta i pomaže uravnotežiti grupe mišića ako smo pretjerali na treningu.

Također, rijetko koji dio treninga izaziva tako različita mišljenja i teorije kao istezanje. Kad se istezati? Prije treninga, za vrijeme treninga, nakon treninga?

Bez obzira na to kako ispravno izvodite vježbe i odrađujete trening, uvijek postoji opasnost od povrede, čak i samo od premorenih mišića. Upravo istezanje pozitivno utječe na kvalitetu mišićnih vlakana i njihov oporavak.
Postoje dvije vrste istezanja: statičko i dinamičko, a ako ih izvodite u pravo vrijeme, gotovo ćete potpuno dokinuti opasnost od ozljeda.

Dinamičko istezanje – prije treninga

Dinamičko istezanje uključuje mišić u cijelom rasponu pokreta, počinjući s malim rasponom i postupnim povećanjem raspona i brzine. Sastoji se od kontroliranih pokreta koji ne prelaze normalan raspon pokreta. Preporučeni broj ponavljanja je 8-12. Cilj ovoga istezanje je aktiviranje živčanog sustava i priprema za glavni dio treninga. Ovo istezanje podiže temperaturu u mišićima i priprema tijelo na veće napore.

Statičko istezanje – tijekom i nakon treninga

Statičko istezanje je vrsta istezanja u kojem mišić postupno dovodite u stanje napetosti u kojem osjećate blago istezanje mišića, a zatim ga zadržavate nekih 10 do 30 sekundi u tom položaju. Ako postoje osjećaji boli ili nelagode raspone istezanja treba smanjiti kako bi se spriječilo prekomjerno istezanje i oštećenja mišića.
Steknite naviku istezanja kao sastavnog dijela bilo kojeg treninga jer bez njega će vaš napredak biti sporiji, a opasnost od ozljeda veća. No, nemojte ni pretjerivati s istezanjem. Ako tijekom istezanja osjetite bol, mišići vam počnu drhtati ili ako se područje kretnje zgloba smanji, tijelo vam daje znak da ste se previše istegnuli. Imajte na umu da istezanje mora biti ugodno, a da prava (slatka) patnja počinje s glavnim dijelom treninga!

Zorana Jagodić
zorana.jagodić@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI