Mlijeko – da ili ne?

FitnessIZDVOJENA VIJEST 18.10.2012 12:47h Autor:

Mlijeko

Mlijeko? Da ili ne? Ovo je još jedna namirnica koja izaziva mnoge rasprave i kontroverzna stajališta, od onih koji smatraju da je treba potpuno izbaciti iz prehrane, do onih kojima je mlijeko obavezan napitak u izgradnji mišića i njihovom oporavku.

U prošlosti je upravo mlijeko bilo na popisu nezaobilaznih namirnica svih onih koji su željeli dobiti na masi. Danas oni koji zaobilaze mlijeko ističu da je upravo ono povezano s dijabetesom u ranoj dječjoj dobi, ali i pesticidima koji se mogu pronaći u mliječnim proizvodima.

Oni pomirljivijih tonova ističu da svako doba treba nekog negativca i danas je to upravo mlijeko. Ponekad, čini vam se da je mlijeko najveće zlo koje možete unijeti u sebe, a to je daleko od istine. Naime, obrano mlijeko preporučuje se onima koji žele dobiti mišićnu masu jer mlijeko u sebi sadrži, uz proteine i masnoće i minerale (fosfor i kalcij) i vitamine (D, A, B2 i B12) potrebne za normalno funkcioniranje organizma. Čaša mlijeka sadrži svih osam esencijalnih aminokiselina potrebnih za rast, razvoj i oporavak nakon intenzivne tjelesne aktivnosti. Kad se govori o masnoćama u mlijeku, koje su najveći problem, dvije trećine njih je zasićeno. Čisto mlijeko sadrži 49 posto kalorija koje dolaze iz masnoće. Mlijeko s oko 2% masnoća sadrži 35 posto kalorija koje dolaze iz masnoće.

Problem kojeg najčešće imaju ljudi kad je u pitanju mlijeko je vezan uz intoleranciju na laktozu, a ona je glavni izvor ugljikohidrata u mlijeku. Sa starenjem u ljudskom organizmu se smanjuje broj enzima potrebnih za probavu laktoze, pa često ljudi ne mogu podnijeti mlijeko i mliječne proizvode upravo zbog nedostatka tih enzima.

Čime zamijeniti mlijeko? Kravlje mlijeko uvijek možete zamijeniti ne-mliječnim proizvodima kao što su sojino, rižino i zobeno mlijeko ili mlijeko iz orašastih proizvoda (bademovo mlijeko).

Zaključno, mlijeko konzumirajte ovisno o svojim ciljevima. Ukoliko želite steći dodatnu mišićnu masu, mlijeko imajte u prehrani, a ako vam je cilj skidanje kilograma, definicija i "izrezanost" onda nemojte odabrati mlijeko kao izvor proteina već neke druge izvore poput proteina sirutke. 

Zorana Jagodić
[email protected]

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI