Warning: mysqli_num_fields() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/fight1/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 3182
Mitovi o treningu snage | Fight Site

Mitovi o treningu snage

Fitness 18.08.2012 11:07h Autor:

Igor Pokrajac

Rijetko koja fizička aktivnost izaziva toliko rasprava i različitih mišljenja kao trening snage. Teretana i trening snage su za mnoge ne-vježbače predmet čitavog spektra dezinformacija i mitova. Donosimo vam ovdje samo neke od njih:

1. "Trening snage nema nikakve aerobne ili kardiovaskularne učinke" – znanstvenici su potvrdili da, osim povećanja snage, trening snage ima pozitivne učinke i na kardiovaskularni sustav vježbača. Testiranja na ergometru pokazala su da vježbači efektnije koriste kisik ukoliko su prije toga odradili trening snage.

2. "Ne želim, se prenabildati" i "Žene ne bi trebale ići u teretanu jer će izgledati poput muškaraca" – Nitko nikada nije "iznenada" postao ogroman od treninga snage. Potrebne su godine intenzivnih treninga i određena genetika da bi se moglo postati "velik". Također, osmišljenim i stručno nadziranim vježbanjem žene postižu dobru liniju i proporcije i nema straha da će izgubiti na svojoj ženstvenosti.

3. "Radeći trbušnjake stesat ću mast sa trbuha i imati pločice" – Ne postoji način da masnoću ciljano izgubite točno na određenom dijelu tijela. Radeći trbušnjake jačate te mišiće, ali na taj način masnoća s trbuha neće nestati. Ako radite previše trbušnjaka prijeti vam samo proširenje struka. Jedini način da skinete višak masnoća je da kroz dan potrošite više kalorije tjelesnim aktivnostima, nego što kalorija unesete hranom.

4. "Kad prestaneš vježbati mišići se pretvore u masnoću" i "Želim mast pretvoriti u mišiće" – mišići i masnoća su dva različita tkiva i nema nikakve šanse da jedno postane drugo. Ako mišić ne koristite on će atrofirati ili se smanjiti. Ono što se obično događa jest da se oko zapuštenih mišića, zbog manjka tjelesne aktivnosti, počinje nakupljati masnoća, što stvara privid da je mišić postao masnoća.

5. "Želim dugačke, vretenaste mišiće" – dužina mišića je određena strukturom kostiju i genetskim predispozicijama pojedinca i nema načina na koji vježbanjem, ili bilo čim drugim, možete promijeniti oblik vaših mišića.

6. "Neke vježbe služe sa oblik, a neke za stjecanje mase" – način na koji mišić reagira nema veze s vježbom koju izvodite. Naime, svakom vježbom možete ili oblikovati ili raditi na volumenu mišića. Vaša prehrana i plan treninga imaju utjecaja na ovo, najsnažniji faktor oblika i veličine vaših mišića je isključivo genetika.

7. "Za rezultate moram vježbati više sati dnevno" – jedino što ćete ovime postići je pretreniranost – tijelo se ne može odmoriti između treninga te na taj način ne omogućavate mišićima uvjete za rast. Preporuča se da tjelesna aktivnost traje maksimalno 45 minuta.

8. "Prestar sam za teretanu" – Studije pokazuju da 70 i 80-godišnjaci koji se odlučuju za vježbanje pokazuju značajne rezultate u obimu mišića i snazi.

9. "Mali ljudi su jači jer nemaju puno `materijala za obradu`" – mišići i kosti niže i visoke kategorije ljudi su proporcionalni jedni s drugima. Pogrešno je razmišljati da bi neka niska osoba trebala imati snage i veličine kao netko značajno veći od nje.

Zorana Jagodić

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI