Warning: mysqli_num_fields() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/fight1/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 3182
Mišićna hipertrofija – cilj svakog ozbiljnijeg vježbanja | Fight Site

Mišićna hipertrofija – cilj svakog ozbiljnijeg vježbanja

FitnessIZDVOJENA VIJEST 28.12.2012 12:13h Autor:

Phil Heath i Kai Greene

"Zašto toliko vježbaš?", tko od vas se bar nekoliko puta u životu nije suočio s ovim pitanjem od strane prijatelja, roditelja, kolega… "Želim povećati volumen mišića!" – To je pravi odgovor, jer je mišićna hipertrofija primarni cilj većine vježbača.

Hipertrofija nastaje kao rezultat adaptacije organizma na "stres" kojem izlažemo naš organizam tijekom treninga. Tijelo na stres reagira prvo alarmom, zatim adaptacijom na nastale uvjete i na kraju poboljšanjem sposobnosti kako bi spremno dočekalo sljedeći trening (rastom).

Naime, osnovna funkcija mišića je grčenje (kontrakcija) i opuštanje (relaksacija). Da bi se mišić razvijao, mora se dovoljno često i jako grčiti i opuštati. U protivnom, prijeti mu atrofija – stanje kojem tkivo smanjuje volumen i kržlja usljed nedovoljne aktivnosti.

Kako bi jedan mišić rastao u njegovim stanicama se mora dogoditi pojačana sinteza proteina – "građevnog materijala" mišića. U mišićima se događaju dva naizmjenična procesa – razgradnja (katabolizam) i sinteza (anabolizam). Kad procesi izgradnje (anabolizma) prevladaju nad procesima razgradnje (katabolizma) dolazi do pojačane sinteze proteina, tj. do mišićne hipertrofije.

Vježbanjem se mišići iscrpljuju, smanjuju i slabe jer vježbanje samo po sebi izaziva pojačane procese razgradnje proteina. Međutim, prvobitni proces razgradnje uvijek izazivaju u periodu odmora pojačano obnavljanje – sintezu proteina, što će na kraju dovesti do povećanja mišićne mase – hipertrofije.

Da ne bi bilo zabune, osim treninga, hipertrofija će se događati samo uz primjerenu prehranu i dovoljan unos proteina te uz kvalitetan odmor jer upravo tijekom odmora mišići rastu. Ukoliko ne zadovoljite bilo koji od ova tri uvjeta i rezultati će izostati.

Proteinski unos zadovoljit ćete, osim prehranom bogatom mesom, ribom, mliječnim proizvodima i jajima koji su primarni izvor proteina, i suplementacijom proteinima. Izbor proteina provjerite u Fight Stuffu i kvalitetnim suplementima, priuštite svojim mišićima kvalitetnu hranu.

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI