Magnezij – mineral bez kojeg ste u grču!

Fitness 20.02.2013 14:49h Autor:

Magnezij u prahu

Prehrana većine ljudi sve više se bazira na prerađenim namirnicama, a sve manje na svježem voću i povrću. Upravo voće i povrće najblji su izvor magnezija, iz čega se može zaključiti da je većina ljudi u manjku magnezija koji sudjeluje u funkcioniranju mnogih tjelesnih funkcija.

Magnezij je nalazi angažiran u 300 enzima, pa prema tome i u ključnim vitalnim funkcijama – u formiranju kostiju, proteina, masnih kiselina, aktiviranju vitamina, opuštanju mišića, grušanju krvi i formiranju adenozin trifosfata (ATP-a).

Kod sportaža se manjak magnezija manifestira u grčevima mišića, tremoru, migrenama. Naime, osnovu lokomotornog sustava koji pokreće naše tijelo čine kost i mišići, koji su zapravo mašina koja nas pogoni. Magnezij je važan dio ovog sustava budući da skupa s kalcijem i fosforom čini temeljnu osnovu građe koštane mase, dajući joj čvrstoću. Ujedno u pogonskom smislu, također s kalcijem, djeluje u kontrakciji mišića. Stoga magnezij predstavlja vrlo važan faktor kod mišićnog rada, čiju bi stalnu dobavu morali osigurati svi koji se bave sportom ili fizičkim radom. Posljedica deficita magnezija i nemogućnost da se potrošeni magnezij brzo nadoknadi iz rezervi može se očitovati kroz grčeve mišića.

Osim toga postoji niz drugih dobrobiti magnezija:

  • Smanjuje rizik od karcinoma debelog crijeva – Nova epidemiološka studija, objavljena u travanjskom izdanju časopisa Journal of Nutrition, pokazala je kako magnezij djeluje i antikarcinogeno.
  • Umanjujeutjecaj astme – Američki znanstvenici sa Sveučilišta u Kenmoreu poručuju da se astma u određenom opsegu može zauzdati redovitim uzimanjem magnezija.
  • Štiti od šećerne bolesti – Među ostalim važnim funkcijama u organizmu, magnezij igra ulogu u regulaciji glukoze u krvi, krvnoga tlaka te srčanog ritma.
  • Za zdrave kosti adolescenata – Unos magnezija u obliku dodataka prehrani tijekom adolescencije, ključnog razdoblja za formiranje kostiju, znatno povećava gustoću kostiju i može smanjiti rizik od osteoporoze u kasnijem životu, navodi nedavno provedeno istraživanje, objavljeno u časopisu The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

 

Od hrane, magnezija ima osobito u orašastim plodovima, žitaricama, grahu, zelenom lisnatom povrću, ribi i crvenom mesu.

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI