Kardio trening: Više NIJE bolje!

FitnessIZDVOJENA VIJEST 20.12.2012 12:52h Autor:

Aerobni trening

Kardio trening je, nema sumnje, najbolji način da uz prilagođenu prehranu, na najzdraviji način istopite suvišno masno tkivo i postignete željenu težinu. No, to ne znači da trebate dnevno raditi 5 sati kardio treninga!

Zapamtite, ako beskonačno trčite, pedalirate, vježbate na orbitreku ili radite bilo koju drugu aerobnu aktivnost ono što gubite jesu – mišići! A to nikako ne želite!

Jedna od najvećih zabluda današnjeg društva je ona da će gladovanje i višesatni aerobni treninzi istopiti suvišne kilograme. U tome nema ni zrnca istine! Naime, s previše kardija ući ćete u stanje katabolizma u kojem se uništavaju teško stečeni mišići. Gubitkom mišića nećete samo izgubiti na snazi, već ćete i usporiti metabolizam. Sporiji metabolizam teže topi masno tkivo! I sve je jasno!

Koliko kardija raditi bez bojazni od uništenja mišićnog tkiva? U prosjeku, dovoljno vam je 60 minuta aerobnog treninga na dan. Sve više mora biti podržano dodatnim unosom proteina prilagođenom aktivnosti kojom se bavite.

Kako znati jeste li se "predozirali" kardiom? Skloniji ste ozljedama, imate grčeve i bol u mišićima? Nema sumnje, pretjerali ste s kardiom. Primjerice, previše trčanja podiže razinu kortizola koji oslabljuje imunološki sustav. Često, maratonci nakon utrke osjete prehladu, temperaturu ili infekcije dišnih puteva. Upravo je povišen kortizol razlog za to.

Imajte na umu da trening mora biti zabava, svako pretjerivanje će vam negativno utjecati na motivaciju, a i pretreniranost će vas brzo udaljiti s treninga.

Više, u treningu, ne znači i bolje! Cilj ćete ostvariti tek kad pronađete pravu mjeru treninga i prehrane.

Zorana Jagodić
[email protected]

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI