Kad treba piti proteine?

Fitness 09.12.2012 13:56h Autor:

Proteini u prahu

Opće su poznate informacije da su čovjeku proteini potrebni za izgradnju mišića i postizanje željene tjelesne forme. Ono što mnogi ne znaju jest važnost unosa proteina u roku od 30 minuta nakon tjelesne aktivnosti. No, osim nakon treninga, iznimno je poželjno proteine unijeti i prije treninga.

Proteinski shake prije treninga će vaš organizam opskrbiti neophodnim aminokiselinama koje su mišićima potrebne za izvođenje vježbi. Ukoliko mišiće nahranite, moći ćete odraditi teži i duži trening. Da ne bi bilo zabune, prije treninga pijete proteinski shake napravljen s vodom (ne mlijekom!) jer tijelu nisu potrebne masnoće iz mlijeka. Naime, ukoliko uz proteine unesete i masnoće u ugljikohidrate, tijelo neće imati dovoljno vremena za probaviti ih prije tjelesne aktivnosti. Također, organizam će prvo crpiti ugljikohidrate prije nego posegne za zalihama masnoća, što znači da će vam trening biti manje uspješan ukoliko vam je cilj smanjenje masnoga tkiva.

Važno je proteinski shake popiti odmah nakon treninga jer je organizam tada u fazi oporavka i potrebni su mu proteini za obnovu mišića. Preporuka je shake popiti u roku od 30 minuta nakon okončanja treninga. Ako tijelo ne nahranite proteinima, nivo kortizola će ostati visok (kortizol je hormon koji razbija mišićno tkivo i koristi ga za energiju) što će vježbanje učiniti besmislenim.

Nakon treninga obavezni proteini i ugljikohidrati

Zapamtite, trening nije gotov kad izađete iz teretane. Ukoliko nakon treninga ne unesete potrebne ugljikohidrate i proteine, tijelo se neće pravilno oporaviti i vježbanje će biti manje učinkovito. Mnogi nakon treninga ništa ne jedu misleći da je to najbolji način da izgube dodatne kilograme. Istina je upravo suprotna:

Hrana i rehidratacija su najbolji upravo nakon treninga bez obzira koji je cilj vaše tjelesne aktivnosti. U shakeu kojeg pijete nakon treninga, uz proteine, morate imati i ugljikohidrate. Sami proteini neće biti dovoljni.

Ugljikohidrati su nužni za povratak glikogena u mišićima. Ovaj shake možete napraviti u mlijeku kako biste organizam opskrbili potrebnim UH-ima.

Ipak, imajte na umu da ljudski organizam može apsorbirati maksimalno 40-50 grama proteina odjednom, a svaka veća doza je "bacanje u vjetar" pa pravilno rasporedite doze prije i nakon treninga kako biste postigli maksimalnu učinkovitost.

Zorana Jagodić
[email protected]

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI