Čime zamijeniti šećer? Donosimo vam sedam prirodnih alternativa.

FitnessIZDVOJENA VIJEST 09.10.2014 14:39h Autor:

Ilustracija

Većina stručnjaka savjetuje izbjegavanje slatkiša i zaslađene hrane, ali velikoj većini ljudi to je jako teško izvedivo. Srećom, postoji nekoliko prirodnih zamjena za šećer, koje neće samo utažiti vašu želju za slatkim nego će istovremeno imati i povoljan učinak na vaše zdravlje.

Med

Med dolazi u mnogo različitih sorti od kojih svaka sorta ima jedinstven okus. Tamnije vrste meda sadrže antioksidanse koji pomažu u borbi protiv slobodnih radikala koji oštećuju stanice, isto tako posjeduju i jaka antibakterijska svojstva. Med ima veliku iskoristivost što znači da ga tijelo lako apsorbira i koristi njegove pozitivne učinke. To osobito koristi kod bavljenja sportskim aktivnostima jer je med odličan izvor energije.

Šećer od datulja

Šećer od datulje dobiva se iz samog ploda koji se prvo suši a zatim melje. To znači da šećer koji se dobiva iz datulje sadrži jednaku količinu vlakana kao i samo voće, uključujući i nutrijente kao što su vitamin B6, magnezij i željezo. S obzirom da je to ustvari fino usitnjeno voće, ne otapa se dobro u tekućinama pa se koristi kao dodatak drugoj hrani i odlična je zamjena smeđem sećeru.

Javorov sirup

Radi se od soka javorova stabla koji se reducira dok se ne dobije gusta tekućina koja nije samo slatka već obiluje kalcijem, kalijem, manganom, fosforom, magnezijem, željezom, niacinom, biotinom, folnom kiselinom, vitaminima B6, B5 i B2. Da biste maksimizirali unos vitamina i nutrijenata, odlučite se za tamniju vrstu tipa "B", prije nego za svjetliju "A" vrstu koja se pretežito koristi kao prelijev za palačinke. Odličan izbor je i javorov šećer koji nastaje kada tekućina u javorovom sirupu ispari.

Stevija

Ekstrakt lišća biljke porodice stevija je najvjerojatnije najbolja alternativa šećeru. Stevija dokazano poboljšava rad štitnjače i cijelog organizma. Zbog njezinog pomalo gorkog okusa nije baš najpopularniji nadomjestak za šećer ali je zasigurno jedan od najzdravijih. Važno je napomenuti da je stevija glavni neprijatelj karijesa i da ima praktički nula kalorija.

Agavin sirup

Agavin sirup je prirodni zaslađivač koji se dobiva iz vrste južno-američkog kaktusa. Drugi naziv mu je "medena vodica" jer ima blagi okus i svijetlu boju. Ovaj sirup je rjeđi ali slađi od meda tako da ga se kod kuhanja manje koristi. Zbog svog neobično niskog glikemičkog indeksa praktički ne utječe na razinu šećera u krvi, zbog čega je idealan za dijabetičare.

Kokosov šećer

Proizvodi se od soka kokosovog cvijeta a proteklih godina privukao je pažnju na sebe zahvaljujući rezultatima istraživanja koja pokazuju da bi mogao imati manji glikemijski indeks nego rafinirani šećer. Svojim niskim glikemijskim indeksom mogao bi sprječavati odstupanja u razini šećera u krvi koja mogu ugroziti savladavanje dijabetesa. Dobiveni šećer iz soka koksova cvijeta sadrži mnoge zdravstvene prednosti, uključujući nutrijente kao što su željezo, cink, kalcij i kalij.

Goji bobice

Takozvani crveni dijamanti Himalaje sadrže složeni šećer, koji prema znanstvenim istraživanjima uništava stanice tumora, poboljšava vid, bori se sa slobodnim radikalima u tijelu, jača jetru i gušteraču. Goji bobice također sadrže polisaharide koji su djelotvorni kod mršavljenja, jačaju metabolizam i daju prirodnu slatkoću koja savršeno zamjenjuje šećer.

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI