I Superman radi superserije! A vi?

FitnessIZDVOJENA VIJEST 21.12.2012 15:20h Autor:

Superserije

Jeste li ikada vidjeli ljude u teretani koji više vježbi rade istovremeno, bez pauza? Često rade vježbe nasuprotnih mišićnih skupina (npr. biceps i triceps, prsa i leđa, kvadriceps i zadnju ložu). Ono što oni rade su superserije!

Superserije su vrsta treninga u kojem se najčešće kombiniraju dvije vježbe koje se izvore jedna za drugom, bez pauza. Nakon svake superserije radi se pauza od 1-1,5 minute nakon čega se radi sljedeća serija. Superserije se obično sastoje od dvije do tri vježbe za svaki pojedini mišić.

Superserijama se maksimalno povećava intenzitet treninga smanjenjem trajanja intervala odmora između serija, a njihov rezultat je veći stres na mišiće. Istraživanje je utvrdilo da će mišić biti snažniji ako je prethodna vježba bila vježba (kontrakcija) za njegov antagonist. Također, jedna od prednosti superserija je i iskorištavanje mišića na maksimalan način u znatno kraćem vremenu.

Trening u superserijama se često prakticira kad se provodi dijeta, a pritom se želi očuvati mišićno tkivo. Naime, zbog kratkih pauza vrlo se lako ulazi u kardio tempo koji je preduvjet za topljenje masnoga tkiva.

Primjer vježbi koje se mogu izvoditi u superserijama:

  • Prsa & leđa (Bench press i veslanje u pretklonu sa bučicama)
  • Ramena & leđa (potisak šipkom ispred glave i zgibovi)
  • Biceps & triceps (biceps pregib bučicama & triceps potisak na spravi)
  • Kvadriceps & zadnja loža (nožna ekstenzija & nožna fleksija)

​Zorana Jagodić
[email protected]

 

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI