Četiri suplementa za turbo MMA performanse

FitnessIZDVOJENA VIJEST 16.01.2013 15:11h Autor:

MMA trening

Bez obzira radite li trening u gymu, ringu ili kavezu, trebate maksimalnu energiju i snagu kako biste bili uspješni. Osim o genetskom potencijalu, performanse vam uvelike ovise o kvaliteti namirnica i suplemenata koje unosite u organizam.

Savjetujemo vam ova četiri jednostavna rješenja koja će vam poboljšati izvedbu i dati preduvjete da postanete još i bolji.

1. Ugljikohidrati prije treninga

Kad govorimo o makronutrijentima koji će vam povećati energiju, izdržljivost i ukupne performanse onda postoji samo jedno rješenje – ugljikohidrati!

I dok postoji cijela vojska onih koji ugljikohidrate krive za debljinu i suvišne kilograme, morate znati da bez ugljikohidrata nema ni energije jer upravo njih tijelo preferira kao hranu za produkciju energije potrebne za svakodnevne aktivnosti, pa tako i trening.

Količina ugljikohidrata ovisi o vrsti aktivnosti kojom se bavite, a najbolje je da pomalo eksperimentirate s količinama dok ne pronađete pravu mjeru koja vas neće opteretiti nego će biti savršena mjera za vaše energetske potrebe.

Počnite s omjerom tjelesne težine (kg) i ugljikohidrata (grami) 1,5:1. Dakle, ukoliko imate 75 kilograma, započnite s 50 grama ugljikohidrata u obroku prije treninga. Ukoliko ne budete imali dovoljno snage za cijeli trening, sljedeći put dodajte 10-20 grama ugljikohidrata.

Ako vam trening traje duže od sat vremena, unosite sporo razgradive ugljikohidrate poput tjestenine, zobenih pahuljica, smeđe riže ili cjelozrnatog kruha. U slučaju kraćih treninga, potrebni su vam brzo razgradivi ugljikohidrati poput voća ili neke energetske pločice.

2. Ugljikohidrati poslije treninga

Mnogi nisu upoznati s činjenicom da ugljikohidratima koje unesete nakon treninga, značajno možete poboljšati svoje sportske performanse.

Nadoknadom energije koju ste potrošili tijekom treninga, stvarate preduvjete da se organizam brzo oporavi i bude spreman za nove napore. U obroku nakon treninga obavezno uzmite neke brze ugljikohidrate s visokim glikemijskim indeksom: voće, energetske pločice ili napitak ili, jednostavno – dekstrozu u prahu.

3. Kreatin – kralj performansi

Kreatin je jedan on najkorištenijih suplemenata (naravno, uz whey protein). Pojednostavljeno, kreatin organizam koristi za stvaranje energije.

Kreatin se pohranjuje u mišićima gdje je spreman da vas opskrbi energijom u kratkim, ali intenzivnim tjelesnim naporima što je najčešća vrsta aktivnosti u MMA-u.

4. I na kraju – voda!

Mislite li da je moguće odraditi kvalitetan trening ako osjećate glavobolju, mučninu, grčeve u mišićima i trnce? Sve su to znakovi dehidracije, najgoreg neprijatelja za vaše optimalne performanse. Ukoliko izgubite samo 1-2% vode iz organizma, osjetit ćete rapidan pad u snazi. Dakle, pijte redovito vodu jer vam voda daje snagu i energiju.

Zorana Jagodić
[email protected]

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI