Četiri nezaobilazna suplementa za MMA borce

Fitness 15.08.2012 10:42h Autor:

Ilustracija

MMA trening je jedna od fizički i psihički najintenzivnijih aktivnosti koje možete zamisliti. Upravo stoga, suplementacija je izrazito bitna kako ne biste gubili mišiće i snagu. Današnji MMA borci najčešće treniraju i bore se u više disciplina: tajlandskom boksu, judou, hrvanju, jiu jitsu i drugim disciplinama. Usto, borci rade i treninge snage u teretani te tone i tone kardio treninga. Da bi sve uspjeli izdržati, te da bi vlastitom tijelu dali vremena za oporavak neophodni su suplementi koji će ubrzati regeneraciju i nahraniti mišićne stanice. 
 
4 su nezaobilazna suplementa za svakoga MMA borca:
 
– whey protein,
– glutamin,
– BCAA, i
– kreatin
 
Ugljikohidrati koje ste pojeli prije treninga, a koji su zaduženi da vam daju neophodnu energiju za vježbanje potrošit će se puno prije nego je trening završen, bez obzira radite li kardio trening, trening snage ili MMA trening. Kada tijelo iscrpi sve zalihe energije iz ugljikohidrata, okrenut će se korištenju energije iz mišićnog tkiva, a to je posljednje što želite da vam se dogodi. 
 
Naime, time gubite mišićnu snagu. Jedini način da popravite oštećene mišiće je da odmah nakon treninga nadomjestite izgubljene proteine. Što prije proteinima nahranite mišiće, to ćete brže doživjeti mišićni oporavak. Jedna od prednosti whey proteina (proteina sirutke) jest da se radi o najboljem izvoru proteina kojeg čovjek može probaviti. 
 
Glutamin je neesencijalna aminokiselina koje čine polovicu aminokiselina u vašim mišićima. tijekom treninga, razine glutamina u mišićima se prazne i usporavaju oporavak te ograničavaju snagu kojom raspolažete. upravo stoga, odmah nakon treninga nužno je nadomjestiti manjak glutamina kako biste dobili najbolje od samoga treninga. Također, glutamin igra važnu ulogu u sintezi proteina jer je glavni transporter dušika u mišićne stanice. On sprječava potencijalni raspad mišićnih stanica, slično onome što radi i protein sirutke.
 
BCAA je razgranati lanac aminokiselina u kojem se nalaze tri aminokiseline: izoleucin, leucin i valin, koje organizam ne može sam stvoriti. Upravo stoga, u organizam ih moramo unijet hranom ili suplementima. Ukoliko nemate dovoljna BCAA u svojem organizmu, tijelo će razgrađivati mišiće kako bi iz njih crpilo potrebne BCAA. Intenzivan trening, kardio trening te smanjen unos kalorija crpe zalihe BCAA te je zbog svega navedenoga preporučljivo nakon treninga kroz suplemente nadomjestiti zalihe ovih aminokiselina kako bi se očuvalo mišićno tkivo. 
 
Kreatin pomaže oporavak nakon treninga i intenzivnog vježbanja. U njemu se nalaze tri aminokiseline: arginin, glicin i metionin koje jetra koristi za izgradnju kreatina. Ljudsko tijelo prirodno sadrži spoj adenozin trifosfat (ATP) koji je brzo dostupan izvor energije. upravo za treninge eksplozivnosti i brzine, energija dolazi iz ATP-a. No, problem je u tome što mišići prirodno sadrže toliko ATP-a koliko je dovoljno za 10-15 sekundi maksimalnog napora. upravo unosom dodatnoga kreatina, stvara se više ATP-a u tijelu što rezultira s više mišićne energije za trening. Rezultat toga je da možete trenirati više i duže što je često kritično kod MMA boraca. 
 
Bez obzira trenirate li za vlastito zadovoljstvo ili ste natjecatelj, suplementi su bitni kako biste vašem organizmu osigurali pravilan oporavak te mu dali hranu za rast i razvoj. 
 
Zorana Jagodić

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI