CrossFit – program za moderne vježbače!

Fitness 12.04.2013 16:10h Autor:

CrossFit

U zadnjih par mjeseci ste možda negdje načuli da je netko spomenuo "CrossFit", bilo to u pozitivnom ili negativnom smislu. I moguće je da je prvo što ste napravili otišli na YouTube i našli hrpu filmića koji prikazuju polugole žene i muškarce kako dižu naizgled prevelike količine utega u naizgled prevelikom broju ponavljanja te kako na kraju te "torture" padaju na pod kao pokošeni previjajući se od bolova.

"Da, to je CrossFit – Sport Fitnessa. To što ste vidjeli na YouTubeu su vjerojatno profesionalni CrossFitteri koji žive, dišu i zarađuju natječući se u ovom mladom i brzorastućem sportu/pokretu.", kaže za Fight Site Vanja Grgec naš CrossFit natjecatelj i osnivač CrossFit Boxa, koji će se uskoro otvoriti u Zagrebu.

"Danas ću se potruditi da vam što jednostavnije približim što je CrossFit, zašto je toliko popularan u svijetu i zašto je ovaj program za SVAKOGA, a ne samo za elitne sportaše", kaže Grgec na početku razgovora o CrossFitu.

"CrossFit počinje vjerom u općeniti fitness. Činjenica je da se ne žele svi baviti sportom, i definitivno ne žele, niti mogu, svi postati profesionalni sportaši. Ali neki oblik fizičke aktivnosti nam je svima prijeko potreban za opće zdravlje i dobrobit organizma. Naša tijela su dizajnirana da budu stalno aktivna te da do duboke starosti zadržimo funkcionalnost i sposobnost obavljati većinu svakodnevnih aktivnosti bez bolova, tegoba i zdravstvenih problema. S tom idejom se rodio koncept CrossFita. S ciljem i idejom da pruži ljudima zdravlje, dobar osjećaj  te da ih pripremi da s lakoćom savladaju bilo kakvu nepredvidivu i nepoznatu situaciju", objašnjava Grgec.

Temelj CrossFita čini 5 komponenti poredanih po važnosti:

  1. Prehrana 
  2. Radni kapacitet
  3. Gimnastika
  4. Dizanje utega
  5. Sport

Prehrana je od velike važnosti za razvoj i napredak sportaša i osobe koja se bavi nekom vrstom fizičke aktivnosti jer je to gorivo pomoću kojeg se tijelo oporavlja i vraća brže, jače, snažnije i estetski ljepše.

Gimnastika je sposobnost osobe da kontrolira svoje tijelo kroz prostor i vrijeme. To nisu samo zahtjevne gimnastičke vježbe kao one koje vidimo na Olimpijadi, nego i najosnovnije kao što su čučnjevi, zgibovi i sklekovi. Kontroliranje svojeg tijela i zadržavanje njegove funkcionalnosti je vrlo važno da bismo se ugodno osjećali u svojem tijelu.

Olimpijska dizanja te dizanje utega (weightlifting) su poznati po tome što znatno dižu sposobnost sportaša da proizvode eksplozivnu silu te samim time i znatno dižu performanse i mogućnosti tijela. "Normalno da jedan rekreativac neće odmah dobiti štangu od 20 kilograma i početi raditi kompleksne vježbe, ali će s vremenom, kroz  progresije i postavljene ciljeve moći postati kompetentan da izvodi i neke od kompleksnijih vježbi na SIGURAN način. Filozofija CrossFita je da se potrebe sportaša i rekreativca razlikuju samo po intenzitetu, a ne po tipovima vježbi. Vježbe i potrebe tijela za određenim pokretima su univerzalne te samim time i potrebne svakom ljudskom biću", dodatno pojašnjava Vanja.

"U suštini CrossFit je program kojeg sportaši, policajci i vatrogasci koriste da budu spremni za bilo koju životnu situaciju. U svijetu je taj program isto veoma popularan medu ženama baš zbog toga što stvara tonirana i zategnuta tijela. Najnovija pobornica CrossFita je među ostalima i nedavno okrunjena Miss Amerike koja svoju figuru zahvaljuje baš ovom programu", dodaje Grgec koji je 2011. bio okrunjen titulom Mistera Hrvatske.

Većina CrossFit treninga je u trajanju od sat vremena, tako da glavni dio, tzv. WOD (workout of the day) traje do 20 minuta gdje cijela grupa odjednom kreće raditi trening te se svaki pojedinac bori da ga napravi u što kraćem vremenu. "Količina rada koja se napravi u tih 20 minuta je vrlo često više nego što većina ljudi napravi u klasičnoj teretani u tjedan dana.  Osim toga, CrossFit je i vrlo zabavan, mjerljiv te imate konstantnu podršku trenera i  ljudi u grupi koji će se zajedno s vama boriti da što bolje odrade predviđeni WOD za taj dan", dodaje Vanja koji osim što je natjecatelj, radi i kao crossfit trener.

Na kraju, Vanja je dao i par kratkih savjeta svima koji se odluče okušati svoje snage u ovom atraktivnom sportu:

  • Borite se isključivo protiv sebe, ne protiv drugih
  • Ono što jedete je puno važnije od količine utega koju dižete
  • Nemojte se sramiti pitanja. Što više pitanje to ćemo vam kvalitetnije i brže moći pomoći
  • Zabavite se

Za sve dodatne informacije o CrossFitu, Vanji se možete obratiti i preko društvenih mreža ili na stranici CrossFit Green Visiona gdje se nalaze i informacije o otvaranju CrossFit Boxa.

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI