Banana: neizostavna namirnica na meniju svakog borca!

FitnessIZDVOJENA VIJEST 03.06.2014 14:14h Autor:

Banane

Sigurno se pitate što borci jedu prije i poslije meča. Jedna od neizostavnih namirnica, uz naravno vodu, koja se uvijek nađe u svlačionicama su definitivno banane! Banana je voće koje se najviše vezuje uz sportaše. Naime, ona obiluje jednostavnim šećerom, monosaharidom fruktozom, zbog čega je brzi izvor energije što je sportašima potrebno tijekom, primjerice, mečeva.


Istraživanja su pokazala da konzumacija samo dvije banana dnevno osigurava energiju dovoljnu za 90-minutni naporan rad.


Važniji sastojci u plodu banane su fruktoza i glukoza, kalij, karoteni (provitamin A), vitamini B-kompleksa, pektin i jabučna kiselina.


Banana sadrži triptofan, aminokiselinu koju tijelo pretvara u serotonin, poznat po tome što opušta, poboljšava raspoloženje i daje osjećaj sreće.


Osim svega toga, banane sadrže i veliku količinu kalija, koji je od vitalne važnosti za kontrakciju mišića i pravilan rad živčanog sustava. Nedovoljna količina kalija u organizmu može dovesti do srčanih tegoba, stanja opće tjelesne slabosti, umora i razdražljivosti. Za treninga tijelo gubi kalij putem znoja i duža tjelesna aktivnost može znatno smanjiti razinu kalija u tijelu.


Također, osobe koje pretjerano uživaju u slanoj hrani posebno bi trebale pripaziti na dovoljan unos kalija, jer bi u protivnom moglo doći do narušavanja ravnoteže kalija i natrija u tijelu.


Jedna banana srednje veličine sadržava jednaku količinu pektina kao i jabuka srednje veličine, što je svrstava u namirnicu koja pogoduje snižavanju povišene vrijednosti kolesterola u krvi. Međutim, u usporedbi s jabukom, banana ima čak 4 puta više bjelančevina, 2 puta više ugljikohidrata, 3 puta više fosfora, 5 puta više vitamina A i željeza, i 2 puta više svih ostalih vitamina i minerala.

Banana pomaže u nizu zdravstvenih poteškoća:

 

  • svakodnevno konzumiranje banana može smanjiti rizik od nastanka srčanog udara za čak 40%,

 

  • odličan izvor željeza koji je ključan za pravilnu proizvodnju hemoglobina i mnogih enzima koji su ključni za formiranje crvenih krvnih stanica,

 

  • dvije banane dnevno mogu značajno smanjiti razinu krvnog tlaka,

 

  • kalij iz banane potiče rad mozga i olakšava učenje i pamćenje,

 

  • vraća funkcije probavnog sustava u ravnotežu, upiti veliku količinu vode, olakšati proljev i regulirati rad crijeva, 
  • neutraliziraju želučanu kiselinu pa pomaže kod žgaravice


No ako planirate pojesti bananu prije treniga, ipak obratite pažnju na to kad ćete je pojesti. Konzumiranje bilo kakve hrane neposredno prije treninga može smanjiti fizičke sposobnosti jer krv umjesto ravno u mišiće u tom slučaju ide u želudac. Bananu radije pojedite oko sat vremena prije treninga kako biste je imali dovoljno vremena probaviti.


Dakle, uvrstite banane u svoju svakodnevnu prehranu. Imat ćete dovoljno energije, a i učinit ćete mnogo dobroga za svoje zdravlje.
 

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI