Balans – preduvjet za biti dobar borac!

FitnessIZDVOJENA VIJEST 27.01.2013 11:48h Autor:

Balans

Kad govorimo o borilačkim sportovima, postoji niz pozitivnih učinaka koje oni imaju na čovjeka. Među njima se ističu balans, timing, fleksibilnost, snaga, koordinacija, ali i samopouzdanje.

Upravo je loš balans čest uzrok ozljeda kod ljudi koji se ne bave sportom. Naime, loš balans krivac je za mnoge padove, lomove i iščašenja.

Borci često, uz treninge u ringu ili kavezu, odrađuju u sklopu treninga u teretani i dodatne vježbe za jačanje balansa. Osim što poboljšanim balansom smanjuju opasnost od ozljeda, jačaju zglobove te omogućavaju efektnije pokrete što je iznimno važno upravo u borilačkim sportovima.

Smatrate da imate dobar balans? Evo jednog testa:

Podignite jedno stopalo u zrak. Pokušajte izmjeriti koliko dugo možete jednu nogu držati u zraku bez da se oslonite rukom o zid. Probajte istu vježbu s drugom nogom. Nakon toga, pokušajte isto izvesti zatvorenih očiju. Ukoliko možete izdržati više od 30 sekundi bez da se oslonite o nešto ili spustite nogu, tada imate prilično dobar balans. Ukoliko to niste uspjeli, tada ima mjesta za napredak.

Evo nekoliko savjeta za poboljšanje balansa:

1. stupanj – Vježbajte jednostavno stojeći na jednoj nozi, koliko god možete. Pritom, pomičite glavu lijevo-desno i gore-dolje te nemojte gledati u jednu točku te na taj način, očima držati balans. Cilj neka vam bude moći održati balans na jednoj nozi minutu.

Kad ste postigli prvi stupanj, prijeđite na drugi.

2. stupanj – Uzmite loptu u ruke i balansirajte na jednoj nozi. potom loptu bacajte u zid i hvatajte. Na taj način koncentraciju usmjeravate na hvatanje lopte, dok se tijelo samo bori s balansom. Bit će još zabavnije ako umjesto zida loptu dobacujete drugoj osobi koja također balansira na jednoj nozi.

Kad ste postigli drugi stupanj, prijeđite na treći.

3. stupanj – Započnite balansom na jednoj nozi u trajanju od 10 sekundi, potom skočite u zrak i doskočite na drugu nogu te potom na njoj balansirajte 10 sekundi. Cilj je moći doskakivati s jedne noge na drugu u trajanju 3-5 minuta.

Iznenadit ćete se kad shvatite koliko vam se balans popravlja vježbanjem samo desetak minuta na dan. Bolji balans osjetiti ćete i u ringu, a to će osjetiti i vaši protivnici.

Zorana Jagodić
[email protected]

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI