Avokado – poželjna masnoća na našem tanjuru

Fitness 08.07.2013 16:28h Autor:

Avokado

Među morem namirnica koje u posljednjim godinama svoje mjesto traže na našim jelovnicima, jedna je kojoj morate dati prostor! To je avokado!

Avokado ima najveći udio bjelančevina među voćem, bogat je izvor vitamina E i kalija, u korisnim količinama sadrži i vitamin C, vitamin B6 i lutein. Kao i maslinovo ulje, avokado ima visok udio jednostruko nezasićenih masnih kiselina za koje se smatra da smanjuju razinu kolesterola u krvi.

Da, avokado je krcat masnoćama, ali radi se o nezasićenim masnoćama koje dokazano smanjuju rizik od karcinoma, srčanih oboljenja i dijabetesa. Avokado potiče regeneraciju organizma, stabilizira nivo šećera u krvi i izvrstan je protiv srčanih oboljenja.

Avokado je tropsko voće koje raste u Srednjoj Americi i Meksiku, a u posljednjim godinama je dostupno u većini naših trgovina prehranom.

Energetska vrijednost 100 g svježeg avokada iznosi 160 kcal / 669 kJ. Od toga sadrži 2% proteina, 14,6% masti i 8,5% ugljikohidrata, od kojih 6,7 g dijetalnih vlakana i 0,6 g šećera.

Od minerala, izvrstan je izvor bakra (0,2 mg, što čini 22% RDA), dobar izvor kalcija (12 mg, što čini 12% RDA) i magnezija (30 mg što čini 10% RDA), a sadrži vrlo malo natrija (7 mg).

Od vitamina, dobar je izvor vitamina C (10 mg, što čini 16% RDA), a od vitamina B kompleksa izvrstan je izvor pantotenske kiseline (1,4 mg, što čini 28% RDA), dobar je izvor riboflavina (0,1 mg, što čini 10% RDA), niacina (1,74 mg, što čini 11% RDA) i vitamina E (2 mg što čini 14% RDA).

Od fitonutrijenata sadrži beta-karoten 62 µg i kombinaciju lutein+zeaksantin 271 µg i sterola sadrži beta-sitosterol 76 mg.

Recept: Sirni namaz od avokada

  • 1 avokado 
  • 3 žlice limunova soka 
  • 30 g pinjola 
  • 100 g svježeg sira 
  • prstohvat papra

Oguljeni avokado očistite od koštice, narežite na kockice i nakapajte 1 žlicom limunova soka.

Pinjole usitnite u električnoj sjeckalici zajedno s avokadom i svježim sirom. Dodajte preostali limunov sok i papar.

Sve dobro izmiješajte i namaz dobro ohladite.

Preporučujemo jesti na rižinim krekerima ili dvopeku.

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI