Alergije na hranu – kako smanjiti reakcije?

Fitness 10.12.2012 16:53h Autor:

Alergija

Pelud, grinje, životinjska dlaka… najčešći su alergeni među ljudima. Ali znatan broj ljudi alergičan je na hranu. Ova alergija najčešće se manifestira trncima u ustima, osipom, oticanjem nekog dijela tijela, začepljenim nosom, problemi s disanjem, vrtoglavicom, povraćanjem ili proljevom.

Alergija je nepravilno funkcioniranje imunološkog sustava. Alergija izazvana hranom je odgovor imunološkog sustava na određenu hranu ili sastojak iz nje.

Alergija na jaja – Jaja su dobar izvor proteina, kako u bjelanjcima, tako i u žutanjcima u kojima ima i masnoća. Alergija na jaja je česta kod djece, ali se nekad zadrži i u kasnijim godinama. Osobe alergične na jaja moraju izbjegavati jaja, majonezu, umjetne zaslađivače i sve druge proizvode koji u sebi sadrže jaja.

Alergija na mlijeko – uzrok alergije je alfa S1 protein koji se nalazi u kravljem, kozjem i ovčjem mlijeku. Alergiju na mlijeko ne treba poistovjećivati s intolerancijom na laktozu. Ova alergija izaziva reakcije na koži, te smetnje u disanju i radu srca.

Alergija na gluten – pšenično brašno u sebi sadrži proteine, a upravo oni izazivaju alergiju. Proteini u brašnu koji mogu izazvati reakciju su gluten, gliadin, globulin i albumin.

Alergija na kvasac – kvasac je prisutan u većin proizvoda od tijesta, ali i u alkoholu, gljivama, jogurtu, tofuu te nekim vrstama sušenog voća. Ova alergija izaziva upalne procese te probavne i respiratorne smetnje.

Alergija na školjke – česta je alergijska reakcija na škampe, dagnje i jastoga. Inače, ostali školjkaši vrlo rijetko izazivaju reakcije imunološkog sustava.

Alergija na tunu – vrlo rijetka alergija, ali kod onih ljudi koji je imaju, traje cijeloga života i nerijetko se proširuje na reagiranje i na druge ribe.

Alergija na kikiriki – ovaj orašasti plod prisutan je u mnogim kolačima, sladoledima i drugim slasticama pa je jako teško izbjeći proizvode koji sadrže kikiriki.

Osim ovih, možete biti alergični na jagode, rajčicu, soju, začine, citruse, češnjak… i čitav niz drugih prehrambenih proizvoda. 

Postoji nekoliko način na koje možete umanjiti reakciju na alergen te si time olakšati život s alergijom. Povećajte unos vlakana, bolje perite hranu, te izbjegavajte onu za koju sumnjate da je bila u doticaju s pesticidima. Osim toga, imajte uravnoteženu prehranu s ravnomjerno zastupljenim svim makronutrijentima, te, na kraju, dobro žvačite hranu.

Zorana Jagodić
[email protected]

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI